Welke maat fiets is voor mij geschikt?

Het bepalen van de juiste fietsmaat is afhankelijk van je lengte. Wij verwijzen je graag door naar onze matentabel voor nadere informatie en ondersteuning.
Het is belangrijk dat als je op de fiets zit, je met je tenen de grond kunt raken. De bedoeling is dat je net je balans kunt houden. 

Let er bij het bestellen van kinderfietsen op dat je de fiets niet te groot koopt, kinderen voelen zich vaak erg onveilig op een te grote fiets, waardoor ze het plezier in fietsen kunnen verliezen!

Kan ik de fiets wel zelf monteren?

Fietsen worden niet rijklaar, maar voor 85% gemonteerd geleverd. De fiets wordt in doos vervoerd om het risico op transportschade te verkleinen. Dit betekent dat de losse onderdelen, zoals o.a. het voorwiel, de trappers, het zadel en het stuur nog gemonteerd moet worden. Ook afstelling van de fiets valt onder rijklaarmaken van de fiets. Met behulp van de montagehandleiding is dit zeker te doen! 

Kleine kinderfietsjes zijn over het algemeen al voor 95% gemonteerd bij levering.

De te monteren onderdelen verschilt per fiets. Om alvast een indruk van de montage te krijgen verwijzen wij je graag naar de volgende montage link.

Hoe kan ik mijn product (fiets) het beste onderhouden?

Het is erg belangrijk jouw nieuwe fiets, loopfiets, auto of scooter goed te onderhouden. Om roest te voorkomen adviseren wij je product zo veel mogelijk droog en beschut te plaatsen. Daarnaast adviseren wij de producten (fiets) in te spuiten met bijvoorbeeld siliconenspray, dit biedt een beschermlaagje. Controleer regelmatig de bandenspanning, let daarbij op dat de banden niet te hard zijn! Daarnaast is het belangrijk regelmatig de ketting en kabels van de fiets te smeren om de fiets soepel te laten lopen.

Verder is het van belang om na 3 maanden een servicebeurt aan je fiets te geven. Dit wordt door al onze leveranciers geadviseerd.

Kan ik de fiets, auto, scooter wel zelf monteren?

Fietsen worden niet rijklaar, maar voor 85% gemonteerd geleverd. De fiets wordt in doos vervoerd om het risico op transportschade te verkleinen. Dit betekent dat de losse onderdelen, zoals o.a. het voorwiel, de trappers, het zadel en het stuur nog gemonteerd moet worden. Ook afstelling van de fiets valt onder rijklaarmaken van de fiets. Met behulp van de montagehandleiding is dit zeker te doen!

Hoe wordt de fiets verzonden en hoelang duurt het?

Afhankelijk van de door jou bestelde fiets, auto of scooter vindt verzending binnen Nederland plaats met PostNL.
Over het algemeen geldt: fietsen op werkdagen voor 16:00 uur besteld is de volgende dag in huis. Met uitzondering van vrijdag. Fietsen besteld op vrijdag worden op dinsdag geleverd. Meer informatie over de verzending vind je op onze verzendpagina.

Wat zijn de verzendkosten?

Wij berekenen géén verzendkosten voor het verzenden van onze fietsen binnen Nederland en België. De prijzen op onze website zijn transparant zonder verder bijkomende kosten.  

Moet mijn afleveradres gelijk zijn aan mijn woonadres?

Nee dat hoeft zeker niet! Je kunt je bestelling bij je thuis of op elk ander gewenst adres, bijvoorbeeld je werkadres, laten bezorgen. Iemand moet wel fysiek aanwezig zijn op het gekozen adres. Een postbusadres is daarom geen geschikt adres.

Zijn alle fietsen op de website leverbaar?

Wij streven ernaar het aanbod op de website zo actueel mogelijk te houden. Dit betekent dat in principe alle producten leverbaar zijn. Helaas kan het een enkele keer voorkomen dat wij een fiets niet kunnen leveren omdat de voorraad nog niet juist is gesynchroniseerd. Wij doen ons uiterste best dit te voorkomen!

Zijn jullie ook telefonisch bereikbaar?

Wij zijn op werkdagen van 14:00 tot 16:00 uur te bereiken op het telefoonnummer: +31 255 577 694. De meest gestelde vragen vind je terug op deze pagina.

Zit er garantie op de fietsen?

Op alle fietsen zit een jaar fabrieksgarantie op het frame. Echter bieden wij deze garantie niet op de lopende onderdelen, zoals bijvoorbeeld de wielen, banden, ketting, het stuur en versnellingen. Ook roestvorming valt niet onder de garantie. Wij adviseren de fiets voor en tijdens gebruik in te spuiten met silliconenspray, dit is een goede manier om roest tegen te gaan. Klik hier voor onze volledige garantievoorwaarden.

Op alle auto’s en scooters zit een jaar fabrieksgarantie op het frame. Echter bieden wij deze garantie niet op de lopende onderdelen, zoals bijvoorbeeld de wielen, banden, stuur en accu’s

Daarnaast bieden wij garantie bij schade die is ontstaan als gevolg van het transport. Transportschade dient zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, bij ons te worden gemeld. Samen met onze leveranciers gaan wij aan de slag om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen. Kijk voor meer informatie op onze schadepagina.

Hebben jullie een showroom, waar ik de fiets kan uitproberen?

Wij hechten belang aan het aanbieden van mooie kinderfietsen, loopfietsen, auto’s en scooters voor een goede prijs. Om deze reden proberen wij de kosten zo laag mogelijk te houden en hebben wij geen showroom. We zijn druk bezig met de innovatie van onze website waarin we je een zo duidelijk mogelijk beeld van onze producten willen bieden. Momenteel is dit in de vorm van foto’s en omschrijvingen.

Wanneer je bijvoorbeeld twijfelt over de juiste maat van de fiets, verwijzen wij je graag naar de vraag ‘welke maat fiets is voor mij geschikt?’.

Mocht de maat toch niet geschikt zijn, is het uiteraard mogelijk om de fiets te retourneren. Klik voor meer informatie over herroeping/retourneren op onze retourpagina.

Mijn fiets is met schade of incompleet geleverd, wat nu?

Wat vervelend dat je problemen ervaart met jouw nieuwe product (fiets)!

Helaas kan het in een enkel geval voorkomen dat een fiets schade heeft bij ontvangst. Dit kan bijvoorbeeld zijn gekomen door transport of door een fabricagefout. Transportschade dient zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, per e-mail bij ons te worden gemeld. Samen met onze leveranciers gaan wij aan de slag om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Ik heb de verkeerde product geleverd gekregen, wat nu?

Al onze producten worden met zorg verzonden. De kans op het verzenden van het verkeerde product is daarom erg klein. Mocht het zo zijn dat je toch het verkeerde product hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij de fout kunnen herstellen. Stuur een e-mail naar info@goedkopegfietsjes.nl met hierin je bestelgegevens, omschrijving van het probleem en een foto van zowel het verkeerde product als de doos waarin het product is geleverd. Wij zullen direct contact opnemen met de betreffende leverancier om de omruiling (indien mogelijk) in te plannen. Mocht omruilen niet mogelijk zijn gaan we samen op zoek naar een passende oplossing.

Let op! Het is belangrijk om het foutief ontvangen product in de originele doos te laten, anders kunnen wij deze helaas niet meer retour nemen of voor je omruilen.

Ik wil mijn product retourneren, hoe werkt dit?

Het is mogelijk om je product binnen 14 dagen te retourneren. Vul hiervoor het formulier voor herroeping in welke je op de pagina retouren kan vinden. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Let op! Het product kan enkel in nieuwstaat* én in de originele verpakking geretourneerd worden. Is er iets mis met het product of de verpakking? Neem dan contact op met onze klantenservice.

*Onder nieuwstaat verstaan wij dat je het product en de originele verpakking terugstuurt zoals je deze hebt ontvangen: ongebruikt en onbeschadigd.

Wil je geen fiets maar een onderdeel van onze site retourneren? Neem dan contact op met onze klantenservice. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Ik heb mijn product geannuleerd of teruggestuurd. Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag teruggestort?

Zodra wij het product ongebruikt en onbeschadigd hebben ontvangen zal de fiets worden gecrediteerd. Nadat de fiets teruggekomen en gecontroleerd is, zal het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen gecrediteerd worden op rekening van aankoop. Je ontvangt hiervan een creditnota per e-mail.

Ik heb een product besteld, maar ik wil de bestelling toch annuleren. Wat nu?

Het kan natuurlijk dat je per ongelijk het verkeerde product hebt besteld of afziet van de bestelling. Probeer dan zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen. Als de fiets al verzonden is rekenen wij 18 euro voor het aan de deur weigeren van het product.

Privacy

Persoonlijke gegevens van klanten en bezoekers worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. Goedkopefietsjes.nl houdt zich in alle gevallen aan de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt. In het kader van de dienstverlening, wanneer je een product besteld of andere diensten van Goedkopefietsjes.nl afneemt, legt Goedkkopefietsjes.nl gegevens vast. Deze gegevens worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling, haar dienstverlening en om je van haar (nieuwe) producten en diensten op de hoogte te houden. Je kunt deze gegevens in je account zelf verwijderen en je kan je te allen tijde uitschrijven voor onze nieuwsbrief. Jouw gegevens zullen dan niet langer worden bewaard en je ontvangt geen e-mailberichten meer.

Heeft u nog andere vragen?

Neem dan contact met ons op .

Contact